Rich Client

vizzy vizzy

Rich Client

Salut. Am si eu ceva confuzii cand vine vorba de conceptul "Rich Client"... la ce se refera de fapt ?!?

Intr-un articol postat pe acest site, se amintea ca unele dintre tehnologiile ce ar fi bine de stiut ar fi si acestea: Flex/AIR (Adobe), Silverlight (Microsoft) sau JavaFx (Sun). Sa inteleg ca "Rich Client" inseamna realizarea unui  GUI mult mai atragator (animatii, slideshow-uri ...) !?

Flash este un rich client ?!? Este asemanator celor mai sus amintite ?

Exista de asemnea un proiect denumit "Spring Rich Client" si mi se pare greu de crezut ca se refera la realizarea unui GUI cu un aspect vizual "apetisant".
anoni anoni

Re: Rich Client

Buna. Aceasta este intepretarea mea. Desigur pe net se gasesc alte si alte idei.

Rich Client (eg. Fat Client) reprezinta in principiu aplicatii care folosesc librarii grafice pentru randarea continutului - cele construite cu Swing spre exemplu in Java (mai exista un API pentru clienti de desktop numit SWT <Standard Widget Toolkit> si este cel in care este construit Eclipse - dependent de platforma); de asemenea AWT este un vechi API de la SUN cu un set minimal de componentente; deci in general aplicatiile de desktop care fac apelurile din librariile grafice ale sistemului de operare si ofera un grad ridicat de interactivitate cu utilizatorul (spre exemplu celula unei tabele poate fi editata si modificarea poate fi stocata instanataneu in baza de date lucru mai greu realizabil intr-o aplicatie Web).

Rich Client contrasteaza cu Thin Client care inseama aplicatii in care clientul nu ofera un grad nalt de interactiune cu utilizatorul. Este cazul aplicatiilor Web spre exemplu in care interactiune se realizeaza preintr-un browser care randeaza continut venit de pe server sub forma de HTML. Datorita stilului cerere/raspuns al protocolului HTTP si a numarului minimal de controale pe care un browser le ofera se poate spune ca aceste aplicatii sunt sarace in functionalitati grafice.

In ambele cazuri aplicatia poate fi impartita in client si server unde pe patea de server se afla businesul aplicatii expus sub forma de servicii. In al doilea caz (thin client) chiar si prezentarea este generata pe partea de server (JSP, JSF).

Rich Internet Application reprezinta un alt set de aplicatii. Sunt aplicatii Web care incearca sa imite totusi functionalitatile din Rich Client prin folosirea unor tehnologii precum Flash si AJAX care aduc cu ele posibilitati superioare de interactiune utilizator/aplicatie. Este cazul aplicatiilor bazate pe Adobe Flex/AIR, Java/JavaFX sau Microsoft Silverlight.