Introducere in EJB

colaru colaru

Introducere in EJB

Am primit acest mesaj:

salutare, imi cer scuze pentru deranj, am si eu nevoie de un sfat...cautam un tutorial cu o aplicatie simpla care sa foloseasca ejb care sa stea pe un jboss. Ideea este ca noi la serviciu asta folosim, dar jboss-ul si ejb-urile au fost deja configurate de altii care au fost inaintea mea, eu doar dezvolt noi functionalitati, dar prin intermediul ejb-urilor deja create. Eu as vrea sa incerc sa fac o aplicatie mica de la 0 si sa-mi fac eu toate configurarile. As vrea sa incep cu o aplicatie simpla, desktop care sa foloseasca si hibernate pentru operatiile pe baza de date. Daca imi puteti oferi un sfat legat de un tutorial... multumesc si imi cer scuze pentru deranj
miagy do: o zi buna
colaru colaru

Re: Introducere in EJB

Din cate inteleg te inserereseaza configurari de JBoss? Sau sa faci dezvoltare de aplicatii folosind EJB? Inca o clarificare: ce versiune de EJB folosesti si te intereseaza (2.x sau 3)?

In general exemple de surse sunt in carti despre acest subiect. Pentru configurarea JBoss cea mai buna carte este "JBoss in action". Aici gasesti sursele pentru exemplele din carte si sample chapters: http://www.manning.com/jamae

O alta carte buna de EJB 3 o gasesti tot in Manning: http://www.manning.com/panda

Daca vrei si cartile ti le pot da!

Referitor la ultim aparte a intrebarii: poti face o aplicatie simpla desktop dar asta implica sa folosesti o librarie gen Swing (AWT, ) pentru partea de client. Pe langa asta trebuie sa-ti faci Session EJB-urile in partea de server pe care sa le chemi de pe client. In EJB 3 pentru persistenta nu se mai folosesc vechile EJB-uri din 2.x ci un JPA API - care in cazul JBoss este peste Hibernate.

O sa incerc sa-ti caut un model de aplicatie daca imi dai mai multe detalii.
miagy miagy

Re: Introducere in EJB

Folosesc EJB 2.x , deci as vrea ca aplicatia sa foloseasca si hibernate. Exact cum ati spus dumneavoastra, as vrea sa folosesc Swing pentru partea de client si de aici sa chem Session Ejb-urile. Multumesc Daca aveti idee de un tutorial care sa foloseasca aceste tehnologii....
colaru colaru

Re: Introducere in EJB

E foarte clar ca este vorba de vechiul J2EE 1.4 si deci trebuie sa folosesti JBoss 4.x.

Cateva referinte:

JBoss 4: http://docs.jboss.org/jbossas/getting_started/v4/html/
Swing: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/
J2EE 1.4: http://java.sun.com/j2ee/1.4/docs/tutorial/doc/